woensdag 30 januari 2013

Licht...

... met glas!

Schilderen met glasverf.

Vandaag een leuk dingetje! Ik kwam dit tegen bij de Action (1,99?) en mijn hart ging sneller kloppen! Dit wilde ik al heel lang een keer doen!
Dus huppelde ik vrolijk verder in onze NIEUWE Action (2x zo groot!)
En ik vond ook nog twee leuke waxinelichthouders. Dit ga ik maken,
nu kan het nog (het is s'avonds nog best vroeg donker)!

Glass Paint te koop bij de Action!

Wat hebben we nodig?

Een doosje met vijf kleuren glasverf van de Action (of ander merk).
Klein kwastje
Bakje water
Doekje (tissue)
En glaswerk
 
Let op dat dit niet in de vaatwasser kan! Je kunstwerkje zou dan weggewassen worden!
Pak iets wat dus niet vaak in de was moet! Een bloemenvaasje maken kan wel!

 
Kijk op de verpakking zie je al leuke ideetjes!
Als je een vaste hand hebt (eentje die dus niet trilt) dan kun je echt strakke
lijnen gaan tekenen! Maar omdat ik rechts al twee
keer geopereerd ben is het niet meer zo vast en tril ik snel.
Ook lach ik me wel eens een slappe lach als ik helemaal uitschiet!
Ook hier dus... en jullie zien die foto gelukkig niet, maar de eerste moest ik helemaal
schoonmaken! Whoop daar ging deze trildoos... woeschhh!
Maar poging twee ging een stuk beter!
 
 
Eerst heb ik een vierkant getekend. Je ziet het is niet overal even dik, maar ach
ik vind dat niet erg en het mag best gezien worden dat het zelfgemaakt is!
Dit deed ik direct uit het flesje (niet te hard knijpen!)
 
 
Daarna (ben ik erg?) heb ik er een ster in getekend!
Een bloem kan ook natuurlijk!
Een hartje voor Valentijn... zal ik dat nog doen?
Haal ik morgen nog eentje bij,...
 
Dit mag dus nog een uurtje drogen!
Ondertussen kun je dus nog veel doen!
Ik wilde mijn haren gaan verven, maar heb toch besloten dit
in het daglicht te doen! Zie ik mijn grijze haren beter!
 
 
Ik wilde alle vijf de kleuren wel gebuiken!
Ik kreeg er een Mondriaan gevoel bij... ken je die kunstenaar?
 
Klik maar op zijn kunstwerk voor uitleg!
 


Deze afbeelding komt van Google!

 
Ik hou wel van deze kunst! Lekker strak en geen toeters en bellen!
 
En dus kliederde ik ook ff verder met mijn penseeltje om de vakjes
verder in te vullen met kleur! Ja met een penseel, omdat het
toch lastig is in de hoekjes te komen!
 
 
En kijk... het heeft wel iets!
 
Hier doen we 24 uur niks aan, omdat het dus moet drogen!
Eerder mogen we het niet gebruiken!
Tijdens het drogen zie je dat je vlakken transparanter worden!
Hier niet van schrikken!
Hoop dat deze foto duidelijk is, in het donker gemaakt...
 
 
Als het dan goed droog is...
Kaarsje aan en genieten van je mooie glaskunst!
 
Succes!
Sonja x
 
 
Het resultaat!
Het geeft echt een leuke sfeer in huis!
 
En vergeet de winactie niet! 
 
 


4 opmerkingen:

  1. Hee, ik moet toevallig toch nog naar Action om nagelspulletjes te kopen en dan neem ik deze verf ook meteen mee. Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat is dit leuk, ik wilde nog naar de Action deze week en zet dit gelijk op mijn lijstje, di zijn dingen die ik erg leuk vind om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk!! Heb dit vroeger ook op middelbare school gedaan, zo leuk!! Je hebt er mooie houders van gemaakt! Morgen race ik naar action!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat leuk! Ik heb vroeger 'toen ik nog een klein meisje was, en schattig om te zien' hihi, veel glas geverfd. Ik vond het altijd heel leuk om te doen. En ja Mondriaan, dat was altijd mijn favoriet. Mooi gedaan Son.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier een reactie achter! Het mag... Gelieve het netjes te houden!