donderdag 28 maart 2013

Tas opleuken... een stapje verder

Bij elke outfit een tas!

 

And this bag fits with my style!

 
Ik heb recent al laten zien dat je zelf heel goed een tas inelkaar kunt zetten.
Maar wat als je al een tas hebt en deze niet meer zo leuk vindt en denkt... mwah er mag wel iets mee gebeuren!
Nou dan zit je vandaag hier op het goede www adres, want laat ik nou een leuke tas gekregen hebben van mijn man!
Deze tas kreeg ik van mijn man
gevuld met allemaal kaarsen, daar hou je zo van!

Op de foto leek het rose, maar het is een lichtrode uitvoering.
Deze was slechts 1,- en tja... dat gaf mij weer een uitdaging om er iets mee te gaan doen.
 
Ik keek gelijk of deze gevoerd was, helaas... maar ach een paar steekjes kunnen geen kwaad, toch?
 
Daar komt mijn vilt weer, maar ja ik gebruik echt
elk hoekje, totdat het op is... zonde om weg te gooien!
 
 
En niet alleen vilt ook een leuk stofje met sterren... hier maakte ik een lapje van, wat ik dubbelvouwde met goede kanten op elkaar en dichtnaaide, liet een stukje open om te kunnen keren.
Dit naaide ik dicht.
In het midden stikte ik met de grootste steek een rechte lijn.
Ik trok aan de onderdraad en rimpelde zo een strik in elkaar!
Met lint draaide ik in het midden eromheen en zette dit met een steekje of vijf vast.
Ik liet 2 stukken lint eraan hangen.
 
 
Deze zette ik nu met enkele steekjes vast op mijn tas (ik stak nu helemaal
door de tas heen om een betere grip te krijgen).
 
 
Ff een close uppie!
Ik naai hier dus met de hand. En ter hoogte van het handvat.
 
 
O... oooohw... en toen vergat ik enkele foto's te maken, was zo lekker bezig!
Maar ik leg het wel uit wat ik nog heb gedaan.
 
Na de strik naaide ik er nog een ster op van een zilveren bedel en stikte daar weer een superklein strikje op. Ik nam het lint en knipte nog twee lintjes uit.
Ook had ik nog enkele riempjes liggen waar ik normaal armbandjes van maak.
Deze knipte ik doormidden en maakte het riempje vast in zijn gesp.
Deze naaide ik vast en zette de lintjes erop en een knoop ter vesteving.
Onderin naaide ik het riempje gelijk vast met mijn logo de drie sterren.
Ook een knoop erop voor een goede versteving, zodat de draad niet door lint of vilt gaat scheuren.
Aan de linker handvat zette ik ook nog een lint vast.
Hierop naaide ik een stukje van een oude ketting vast en maakte van het lint nog een strik.
 
 
Ook hierop stikte ik nog een klein strikje dat ik ook op de andere kant had gebruikt!
 
 
Zo dan zie je het beter!
Gaaf he?
 
 
Ook vond ik nog een oude speld, waar die voor was? O jaaaah, in onze jeugd droegen we bloesjes en de punten van de kraag, daar stak je dan een speld in!
Nou maakte ik nog een mooie maan op.
 
Al deze leuke frutsels zijn of tweedehands of gekregen van die lieve mevrouw!
Vooral de lintjes, het maantje en de sterren komen van haar.
In mijn moeders knopendoos vond ik de knopen en de bloempjes met strass steentjes (tegenwoordig noemen we dat Rhinestones!).
Die bloempjes heb ik er nog opgeplakt met Velpon!
 
 
Beetje overbelicht...
Maar ik ben helemaal happy met mijn eigen tas.
 
En nu jij...
 
xxx Sonja xxx
 
PS inspiratie nodig?
Deze is ook heel cute... KLIK
 
 
 
 
 

6 opmerkingen:

  1. Hoe je zo van een simpele saaie doodgewone tas toch weer helemaal je eigen ding kan maken! TOP!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super gaaf! Ik wil nog een hippe tas voor aan de rolstoel. Ik heb een goede tas en die wil ik niet kwijt. Toch eens kijken of ik hem wat op kan leuken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! En zo leuk dat je man de tas voor je gekocht heeft.
    Enig idee wat ik met dat superlelijke groene suede tasje kan doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuurlijk! Op de markt koop je witte knopen... Die lak je in je lievelingslakjes kleuren. En een laagje vernis erop (action) dan er voorzichtig opnaaien! Eventueel wat lintjes erbij en voila ik zie er een beautie in!

      Verwijderen
  4. Wow, wat ziet dit er super leuk uit. Ongelofelijk wat je allemaal maakt en bedenkt, ik ben er iedere keer weer stil van. Dank je wel dat je dit met ons deelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een echte Sandenova tas :-) hij is prachtig geworden :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier een reactie achter! Het mag... Gelieve het netjes te houden!